+48 724 200 030
|
sklep@life-star.pl
Witamina U
Witamina U

 

Jeśli masz w domu "niejadka" warzyw

ten produkt może Ci pomóc w codziennych zabiegach o prawidłowe wyżywienie rodziny!!!

Czym tak właściwie jest witamina U?

Witamina U to potoczna nazwa enzymu, określanego skrótem MMS od angielskiego S-Methylmethionine

(po polsku L-metylo-metionino-sulfonian).

Wzór chemiczny witaminy U - jest precyzyjny- prezentuje się następująco: C6H14NO2S+.

Jeśli weźmiemy pod uwagę wiadomości z chemii to z pewnością już wiesz, że witamina U jest organicznym związkiem siarki, wyposażonym w grupę metylową.

Związek ten występuje w roślinach - to jest jego naturalne źródło.

L-metylo-metionino-sulfonian jest jednym z głównych składników cytoplazmy roślin zaliczanych do zbóż i rodzin bobowatych, dyniowatych oraz, co najważniejsze, kapustnych.

Dlaczego witamina U nie jest "prawdziwą witaminą", taką jak witamina K czy C ?

Głównie dlatego, że w definicji witaminy zawarty jest warunek, że musi być to związek niezbędny do funkcjonowania organizmu.

Tymczasem witamina U nie jest nam tak naprawdę "potrzebna" - nie cierpimy na braki witaminy U,

ale możemy zyskać na uzupełnieniu o nią swoją dietę.

Jak wpływa na organizm człowieka?

Witamina U kojarzona jest głównie z kojącym wpływem jeśli chodzi o różnorodne stany zapalne

- z tego względu jest chętnie stosowana w kremach i mściachdla  skóry.

Kosmetyki często bazują głównie na tym składniku.

Opublikowany przez koreańskich naukowców w roku 2010 dokument potwierdza ich pozytywne działanie w kosmetyce.

Modne w ostatnich latach koreańskie kosmetyki, słynące z wysokiej skuteczności w "odmładzaniu" są dowodem na to,  że witamina U może nawet trzykrotnie przyspieszać regenerację skóry, co znajduje zastosowanie przy leczeniu trudno gojących się ran.

Inne badania prowadzone od połowy ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych wskazały, że regularnie

spożywany sok z surowej kapusty (jak również sok z kiszonej kapusty) może zwalczać dolegliwości związane

z żołądkiem i stanami zapalnymi dwunastnicy.

Do innych właściwości witaminy U zalicza się chronienie przed negatywnym skutkiem promieni UV, stymulowanie włosów do wzrostu, neutralizowanie wolnych rodników, odbudowa błony śluzowej żołądka po leczeniu antybiotykami czy lekami przeciwzapalnymi.

W jakich produktach występuje witamina U?

Już wiesz, jak ważna jest witamina U.

Gdzie występuje w naturalnej postaci?

Przede wszystkim, w wielu warzywach dostępnych niemal o każdej porze roku.

Mnóstwo stężonej witaminy U znajduje się w marchwi, pietruszce, kapuście i szparagach.

Warto wiedzieć, że bogatym jej źródłem jest wspomniany sok z kiszonej kapusty, którego dodatkowym działaniem jest dostarczanie układowi pokarmowemu "dobrych" szczepów bakterii oraz potężnej dawki witaminy C i witaminy A.

Skoro witamina U jest dostępna w soku z kapusty, łatwo wywnioskować, że znajduje się również w jej liściach - bardzo jednak istotny jest fakt, że muszą to być liście jedzone na surowo (w formie surówki) lub kiszonej.

Gotowanie (jak np. w bigosie) powoduje utlenianie się tej cennej substancji. Kiedy warto stosować witaminę U?

Po witaminę U warto sięgnąć niemal zawsze - jedzenie dużej ilości surowych warzyw doskonale wpływa na nasze samopoczucie i ogólny stan zdrowia.

Jednak spożywanie produktów z witaminą U powinny szczególnie rozważyć osoby borykające się z wrzodami żołądka czy też cierpiące z powodu jesienno-wiosennych dolegliwości powodowanych bakterią Helicobacter pylori.

Oprócz tego witamina U znajduje zastosowanie w przypadku bolesnych hemoroidów, wspomaganiu detoksyfikacji organizmu, a nawet ograniczaniu reakcji alergicznych.

Jak odpowiednio dawkować witaminę U?

To, jak dawkować omawiany enzym nie zostało dokładnie przebadane, ale odpowiadając na to pytanie można posiłkować się danymi z ulotki suplementów zawierających witaminę U.

Cena tych produktów waha się dość znacznie i zależna jest od tego, czy dany producent standaryzuje swoje produkty (zapewnia stabilną i stałą dla konkretnej dawki podaż witaminy).

Zgodnie z ulotkami suplementów diety należy przyjmować 1-2 tabletki dziennie,

najlepiej w trakcie posiłku i popijając je niewielką ilością wody.

Z dostępnych danych wynika, że nie grozi nam przedawkowanie L-metylo-metionino-sulfonianu.

Witamina U nie jest magazynowana w ludzkim organizmie i podobnie jak witamina C, jeśli jest w nadmiarze - wydalamy ją razem z moczem.

Mówiąc o witaminie U w diecie należy być świadomym, że jest to enzym niebywale podatny na utlenianie.

Dlatego chcąc sobie dostarczyć witaminy U wraz z dietą, musimy zadbać o odpowiednie przygotowanie posiłków. Podgrzewanie, a zwłaszcza smażenie czy pieczenie niszczy witaminę U, gdyż utlenia się ona w temperaturze 139 stopni.

Spożywanie soku z kapusty czy surówki powinno przebiegać jak najszybciej po jej przyrządzeniu.

Na koniec wspomnijmy również o kontrowersjach związanych z witaminą U - jak już wspomnieliśmy, nie jest ona "dosłownie" witaminą, tak jak na przykład witamina B6.

Niektórzy specjaliści kwestionują również jej zbawienny wpływ na ludzki organizm.

Argumentują oni, że picie surowego soku z kapusty czy spożywanie surowych warzyw samo w sobie jest zdrowe i to inne substancje, znacznie lepiej poznane od omawianego enzymu, są odpowiedzialne za ich dobroczynny wpływ.

Wygląda jednak na to, że witamina U nawet, jeśli nie ma pozytywnego działania,

w najgorszym razie jest co najwyżej neutralna - dlatego jedzmy kapustne warzywa na zdrowie!

do góry
projekt i realizacja: Maxsote - profesjonalne sklepy internetoweoprogramowanie: Shoper
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl